Du må aldrig … lade være med at have en strategi.
Bare fordi en strategi ikke holder evigt i en foranderlig verden, er det ikke en undskyldning for ikke at have en strategi. Tværtimod er styrken ved en strategi, at den hele tiden ændres og tilpasses markedsforholdene.
Du må aldrig … slippe nemt om det ved at kopiere konkurrenternes strategi.
Det er den sikre vej til at falde i med tapetet og ligne alle de andre. Kun ved at være unikke og fokusere på lige præcis det, der er jeres strategi, kan I overleve på markedet.
Du må aldrig … tro, at konkurrenterne gemmer sig i en osteklokke.
De har antennerne ude og reagerer selvfølgelig på fornyelser i markedet og ændringer i konkurrencen, så derfor gælder det om at være på forkant med nye, strategiske tiltag.
Du må aldrig … være bange for at vælge fra. I kan ikke sælge alt til alle!
Vær strategiske i jeres fravalg, og fortæl kunderne, hvad de kan få hos jer, og hvad de ikke kan få – og hvorfor. Det giver jer en stærk og tydelig profil.
For flere blogindslag Tryk her.
Tjek også gerne LinkedIn for andre Indslag Tryk her.