Lad mig videregive et råd om 4S modellen, som mange virksomheder har taget i brug under Corona krisen. Hvad kan vi bruge den til nu? Jeg giver også nogle råd fra en af de store industrivirksomheder i Danmark, der har benyttet modellen.
Sådan anvender du 4S modellen i din virksomhed
Hvilken 4S model?
Der findes mange 4S modeller inden for marketingpositionering. Dén Corona-initierede model, jeg i dag vil give opmærksomhed, omfatter:
- Styrk
- Spar
- Skaf
- Sælg.
Vi tager denne gang fat på “Skaf”.
Skaf
Det handlede bl.a. om at skaffe sig Coronastøtte og de rigtige kompetencer, fx via eksterne rådgivere. Det var i starten decideret kriserådgivning og hjælp til at søge hjælpepakker.
Nu, hvor Corona’en er ved at klinge af, er det nedenstående, du skal arbejde med:
- Skaf dig et AdvisoryBoard (AB)
- Skaf dig sparringspartner(ere)
- Skaf dig innovative idéer og udvikling
Derfor er mit råd …
- søg AB medlemmer (gør det eventuelt på nogle af de store og “officielle” sammenslutninger af bestyrelseskandidater eller endnu bedre via ditr netværk)
- søg potentielle sparringspartnere til regelmæssig sparring for dig eller din ledergruppe.
- … og brug de samme til at gennemføre inspirationsseminar for jer med henblik på at generere NYE OG ANDERLEDES IDÉER.
For flere blogindslag Tryk her.
Tjek også gerne LinkedIn for andre Indslag Tryk her.