Mange marketingsafdelinger / virksomheder bruger for lidt tid på at planlægge kampagner. Det går stærkt og erfaringen er jo ofte at kampagnerne ikke giver så mange ekstra ordrer. Nej og det er netop derfor.
Prøv at gentænke planen for jeres kampagner.
- Hvem er den målrettet til? Skriv i et sprog, der passer til målgruppen (tænk på røde, gule, blå og grønne beslutningstagere – for at omtale en ofte anvendt model).
- Tjek ude i markedet hvad konkurrenterne gør lige nu. Er de i gang med en kampagne? Kan du bruge jeres styrker til at mindske konkurrenternes kampagneværdi?
- Hvis du benytter din Nyhedsmail som kanal, skal du have segmenteret dine modtagere. Og USP’er (unique selling points) skal fremgå for hvert segment. Det er ikke de samme parametre boligselskabet og viceværten køber ind efter. Send ikke samme Nyhedsmail til alle.
- Brug SoMe som en aktiv del af planen. Skal der bygges spænding op til launching? Skriv gerne det samme flere steder. Du behøver ikke at reformulere teksten. Kan en egentlig annoncekampagne rettet mod nøje udvalgte være givtigt. Brug virksomhedsstørrelse, branche, stillingsbetegnelse mm. som segmenteringskriterie på fx LinkedIn.
For flere blogindslag Tryk her.
Tjek også gerne LinkedIn for andre Indslag Tryk her.