Når du står i en salgssituation, vil du gerne sige de rigtige ting. Hvis ikke, kan du miste kundes interesse, eller måske skræmme dem væk fra dit produkt/din service. Her er 5 af de ting du aldrig må sige: 

”Jeg ringer til dig, fordi du er tilfældigt udvalgt!” 
Ja det siger du måske trods alt ikke, men det er tydeligt for kunden, at du ikke aner noget om den virksomhed, du har ringet til; branche, størrelse og er den i virkeligheden relevant som kunde. Husk at kunden skal føle sig særligt udvalgt! 

”Du skal bare vide, at deres produkt er dårligere, og deres service er der mange, som klager over.”  
Tal aldrig negativt om konkurrenter, men fortæl hellere hvad kunden får ud af at købe produkter/service hos dig. 

”Jeg er ikke i tvivl om, at det er model 2 version 3600, der er den bedste løsning til jeres behov. ”
Løs ikke problemet for kunden før han har fortalt, hvad problemet er! 

”Og se så her, hvordan boruddriveren reguleres på møtrik nr. V85, som er placeret ovenpå borehovedet. ” 
Fordyb dig aldrig i tekniske detaljer, som er kunden uvedkommende i salgssituationen. 

”Den koster 12.500 … ” 
Fortæl altid om produktets fordele før og efter du nævner prisen. Du kan sige; ”det svarer til en tredjedel af… og hvilken værdi dit produkt skaber for netop denne kunde. 

Vil du have yderligere hjælp til sin salgssituation, kan du læse mere her: 

https://www.optimax.dk/lej-en-salgschef/   

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Dataloven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er nødvendige for at sikre funktionen på hjemmesiden. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke. Dette websted bruger forskellige typer af cookies fra Google analytics. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter, betragtes dette som din accept.

Luk