Krisen har været undervejs længe, og det begynder at kunne mærkes i de fleste virksomheder. Derfor er det vores Nyhedsbrev oktober’s fokus denne gang. Hvad kan du gøre for at mindske virkningen og komme foran de andre i din branche?
Hvis du ikke har tilmeldt dig nyhedsbrevet, kan du læse mine råd her:
Mine råd – til at bevare ordretilgangen høj – er
Fortsæt – og om muligt – intensivér jeres salgsindsats
Hvor længe er det siden, at I har fået en kunde, som I selv har kontaktet, fordi det er en ØNSKEKUNDE for jer?
Har I udpeget jeres Ønskekunder?
Har I tid til at kontakte disse Ønskekunder? I har jo måske stadig travlt. Men assistancen kan man købe sig til. Optimax’ “Lej en salgschef” er en mulighed.
(For-)Bliv synlige. Synlighed og det at være ”Top of Mind” hos jeres kunde/potentielle er vejen til at få de ordrer, som jeres konkurrenter ellers ville have fået.
Aktiv SoMe indsats og på alle relevante sociale medier. Det er ikke noget, der koster penge. Det kræver din marketingmedarbejders tid.
Skriv opslag/artikler på LinkedIn.
Og idéer der koster penge: Ads og at booste jeres opslag. Og gør det overfor jeres målgruppe. Er det CEO’s i it virksomheder. Ja så kan du booste overfor præcis den målgruppe.
Er jeres målgruppe BtB kunder, er mit generelle og overordnede råd at bruge LinkedIn.
BtC? Min generelle anbefaling er Facebook.
Besøg messer, konferencer og lignende, hvor din målgruppe færdes. Jeg tænker ikke, at du skal udstille – ja det kan jo også være en mulighed, men den kræver jo en investering. Besøg relevante messer, konferencer og kom i snak med de besøgende og “bliv kendt”.
Hvis du vil modtage nyhedsbrevet fremover, kan du gøre det via linket:
https://www.optimax.dk/nyhedsbrev/