Vil du sælge mere end du gør nu?
Her får du 9 veje til mersalg:
- Hold kontakt til dine nuværende kunder og undersøg, om der er mulighed for at sælge mere til dem. Hold kontakten løbende – også selv der er lange udsigter til nye opgaver.
- Opsøg tidligere kunder, og hør om der er noget, du kan hjælpe dem med. Vær ydmyg – det kan være, de er sure over, at du har glemt dem.
- Identificer nye kundeemner i brancher, hvor man ikke er så afhængig af konjunkturerne. Det kan være i den offentlige sektor, fødevareindustrien eller medicinalindustrien.
- Inddrag hele organisationen i salgsarbejdet. Der kan være andre end sælgere, der kender gode kundeemner.
- Aktiver dit netværk og slå på fornemmelsen af, at vi må stå sammen om at komme igennem krisen.
- Kig på din hjemmeside og din markedsføring og undersøg, om det kan gøres bedre – f.eks. ved søgeordsoptimering.
- Kig på prispolitikken og indfør rabatter eller andre tilskyndelser, der kan få kunden til at træffe en hurtig beslutning.
- Dårlige tider kan være gode tider at introducere nye ydelser og varer, der sparer kunderne for penge. Indret dine salgsargumenter herefter.
- Frem for alt: Tag flere salgs-kontakter end du plejer – der skal flid til, når krisen kradser.