Vil du sælge mere end du gør nu?  

 

Her får du 9 veje til mersalg:  

  1. Hold kontakt til dine nuværende kunder og undersøg, om der er mulighed for at sælge mere til dem. Hold kontakten løbende – også selv der er lange udsigter til nye opgaver. 
  2. Opsøg tidligere kunder, og hør om der er noget, du kan hjælpe dem med. Vær ydmyg – det kan være, de er sure over, at du har glemt dem. 
  3. Identificer nye kundeemner i brancher, hvor man ikke er så afhængig af konjunkturerne. Det kan være i den offentlige sektor, fødevareindustrien eller medicinalindustrien. 
  4. Inddrag hele organisationen i salgsarbejdet. Der kan være andre end sælgere, der kender gode kundeemner. 
  5. Aktiver dit netværk og slå på fornemmelsen af, at vi må stå sammen om at komme igennem krisen. 
  6. Kig på din hjemmeside og din markedsføring og undersøg, om det kan gøres bedre – f.eks. ved søgeordsoptimering.
  7. Kig på prispolitikken og indfør rabatter eller andre tilskyndelser, der kan få kunden til at træffe en hurtig beslutning. 
  8. Dårlige tider kan være gode tider at introducere nye ydelser og varer, der sparer kunderne for penge. Indret dine salgsargumenter herefter. 
  9. Frem for alt: Tag flere salgs-kontakter end du plejer – der skal flid til, når krisen kradser.

 

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Dataloven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er nødvendige for at sikre funktionen på hjemmesiden. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke. Dette websted bruger forskellige typer af cookies fra Google analytics. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter, betragtes dette som din accept.

Luk