Mange virksomheder overvejer for tiden at stoppe salgsarbejdet – og jeg ved godt hvorfor, men lad vær!
Du har brugt lang tid på at styrke salgsindsatsen, der er rettet mod den perfekte målgruppe. I ved præcis hvem deres leverandører er, og hvordan I skal vinde kunden, men så sker det. I beslutter jer for at stoppe salgsarbejdet.
Men hvorfor?
Fordi I er bange for, at I får ordre. I disse tider er det svært at skaffe materialer, og det er svært at skaffe medarbejdere. Får i ordrene, vil i ikke kunne følge med.
At stoppe salgsarbejdet, er ikke løsningen
Hold kontakten ved lige, og sig det som det er. Alle ved jo, der kan være forsynings- og mandskabsproblemer i øjeblikket. Løsningen er i hvert ikke at stoppe opfølgningen – for det skaber kun en negativ reaktion hos kundeemnet. Det kan være:
- “Nå – hov firma x vendte ikke tilbage”
- ”Nå – de er nok ikke interesseret alligevel”
- ”Deres salgsprocesser virker nok ikke – og det gør deres leveranceprocesser så nok heller ikke”
- Osv. osv.
Så følg op alligevel, og hold relationerne ved lige!
Er det alligevel for uoverskueligt at skulle holde styr på salgsarbejdet, hjælper vi, hos Optimax, gerne. Klik på linket herunder, og læs mere: