Kom tættere på dine kunder end nogensinde før, faktisk så tæt at du kan sælge deres købsbehov, før de selv har indset hvad de vil have.”
Sådan lød det fra en visionær, virksomhedsejer og professionel sælger i Trillionklassen, Steve Jobs.
Ved konstant at optimere sine salgsteknikker, har han formået at gøre mersalg til et købsbehov, hvor “Apple” nu er det fedeste at sidde med – hvis man er et mærkedyr altså..
Derfor er det vigtigt, at I hele tiden optimerer jeres salgsstrategier og finder nye metoder til at skabe mersalg.
Løsningen ligger heldigvis ikke langt fra problemet, hvis bare man stiller det rigtige spørgsmål ”Hvorfor laver vi mersalg” – Enkelt og dog så problematisk ikke…? Nej!
Derfor er det vigtigt for dig som sælger i en virksomhed at have et overblik over, hvilke mersalgsteknikker, I kan gøre brug af.
Mersalg kan gøres på rigtig mange måder! Her er 3 forslag på nøgleaktiviteter, virksomheden skal prøve.
Inddrag organisationen – Flere perspektiver er guld værd, nye ideer og kundeemner kan opstå hurtigt!
Genevaluér kunder – Situationen ændrer sig hele tiden, og det gør dine nuværende kunder også. Så tag en snak med dine nuværende kunder for at (af-)dække nye behov.
Forbindelser og netværk! – Dit netværk betyder alting! Jo flere mennesker du kommunikerer ud til, desto større chance er der for at skabe mere salg.